Translate

duminică, 10 martie 2013

Cum va fi?

 Evanghelia
Duminicii Infricosatei Judecati
Matei 25, 31-46



 "Cand va veni 
Fiul Omului intru slava Sa,


 si toti sfintii ingeri cu El,

 atunci va sedea pe tronul slavei Sale. 

Si se vor aduna inaintea Lui toate neamurile si-i va desparti pe unii de altii, precum desparte pastorul oile de capre. 
Si va pune oile de-a dreapta Sa,
 iar caprele de-a stanga. 
Atunci va zice
Împaratul celor de-a dreapta Lui:

Veniti, binecuvantatii tatalui Meu, mosteniti imparatia cea pregatita voua de la intemeierea lumii. 

Caci flamand am fost si Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si Mi-ati dat sa beau; strain am fost si M-ati primit; gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine. Atunci dreptii Ii vor raspunde, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand si Te-am hranit? Sau insetat si Ti-am dat sa bei? Sau cand Te-am vazut strain si Te-am primit, sau gol si Te-am imbracat? Sau cand Te-am vazut bolnav sau in temnita si am venit la Tine? Iar Imparatul, raspunzand, va zice catre ei: Adevarat zic voua, intrucat ati facut unuia dintre-acesti frati ai Mei, prea mici, Mie Mi-ati facut. 

Atunci va zice si celor de-a stanga: 

 Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic, care este gatit diavolului si ingerilor lui. 

Caci flamand am fost si nu Mi-ati dat sa minanc; insetat am fost si nu Mi-ati dat sa beau; strain am fost si nu M-ati primit; gol si nu M-ati imbracat; bolnav si in temnita, si nu M-ati cercetat. Atunci vor raspunde si ei, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand, sau insetat, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita si nu Ti-am slujit? El insa le va raspunde zicand: Adevarat zic voua: Intrucat nu ati facut unuia dintre acesti prea mici, nici Mie nu Mi-ati facut. Si vor merge acestia la osanda vesnica, iar dreptii la viata vesnica."





 De la caderea pe pamant, a primilor oameni, protoparintii nostri Adam si Eva, pentru pacatul neascultarii pana la prima venire pe pamant a Mantuitorului Iisus Hristos, Domnul nostru, trecura 5508 ani.

,,
Biserica Creştină legiuieşte că Iisus Hristos S-a născut, după Trup, din pururea Fecioara Maria, în anul 5508 de la facerea lumii, ani pe care obişnuiesc a-i împărţi – adică vremea cea de la întemeierea lumii şi până la întâia venire a lui Iisus Hristos – în cinci vârste:
Întâia vârstă a lumii e cea de la facerea lui Adam până la potop (după cei 72 de tâlcuitori, numiţi – Septuagintă) 2262 de ani.
A doua vârstă, pe cea de la potop până ieşirea fiilor lui Israel, 1632 de ani.
A treia vârstă, pe cea de la ieşire până la zidirea Bisericii în anul al 4-lea – Solomon, 601 ani.
A patra, pe cea de la zidirea Bsericii, până la risipirea ei,- robia Ierusalimului, 424 ani.
A cincea, pe cea de la risipire până la întâia venirea Domnului nostru IS. HS, 589 ani.
Total, 5508 ani.``

http://ionut-puerava.blog.com/2011/04/08/suntem-in-anul-7519-de-la-crearea-lumii/

Cum a fost la prima venire?

Iisus Hristos Domnul a venit in chip de rob, de om, ca unul dintre noi...ca sa avem modelul de urmat.

Suntem in anul 2013 de la prima venire. 

Oare cit va mai fi pana la a doua venire?
Numai Bunul Dumnezeu stie, doar semnele sfarsitului de lume le putem vedea.

Cum va fi la a doua venire ?

Iisus Hristos Domnul va veni ca Imparat ,Dreptul Judecator !

Duminica Infricosatei Judecati (lasatul secului de carne)


Pentru că noi toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea Judecăţii lui Hristos,
ca să ia fiecare după cele ce a făcut prin trup, ori bine, ori rău
(II Corinteni 5, 10)


Primele semne care vor vesti venirea Domnului la Judecată 

 vor fi trîmbiţele cele cereşti. Acest adevăr ni-l arată Mîntuitorul, zicînd:  

Şi va trimite pe îngerii Săi, cu sunet mare de trîmbiţă (Matei 24, 31).  

Marele Apostol Pavel, despre învierea morţilor şi glasul trîmbiţei cereşti, zice: 

Deodată, într-o clipeală de ochi, la trîmbiţa cea de apoi; căci trîmbiţa va suna şi morţii vor învia nestricăcioşi. 

Şi în alt loc, arătînd că trîmbiţele vor însoţi pe Domnul la Judecată, zice că:  

Însuşi Domnul, întru poruncă, la glasul arhanghelului şi întru trîmbiţa lui Dumnezeu, se va pogorî din cer (I Corinteni 15, 52-53; I Tesaloniceni 4, 16). 

"Înfricoşat este glasul trîmbiţelor
la care se supun stihiile,  
care despică pietrele,  
care vor deschide mormintele, 
care vor descoperi cele mai dedesubt, 
care vor zdrobi şi vor sfărîma porţi de aramă 
şi 
vor dezlega şi vor risipi legăturile morţii". 

Al doilea semn, 

care se va arăta după sunarea cea cu mare strigare a trîmbiţelor, 

va fi

 învierea morţilor. 

Dar oare, fraţii mei, în ce fel vor fi trupurile drepţilor şi ale păcătoşilor la învierea cea de apoi? 
Oare vor învia aşa cum le punem noi în sicrie şi în morminte?
 Nu, căci mare deosebire vor avea trupurile oamenilor la învierea cea de apoi de trupurile de acum. 

Trupurile drepţilor,

 în vremea Judecăţii de apoi, vor fi 
împodobite 
cu patru daruri alese: 

cu darul strălucirii, 
al uşurimii, 
al subţirătăţii şi 
al nepătimirii. 

Deci fiecare trup al celor drepţi, cu nemăsurată rază ca soarele va străluci, după cum şi Însuşi Stăpînul şi Mîntuitorul nostru Iisus Hristos a zis:  

Atunci drepţii vor străluci ca soarele întru Împărăţia Tatălui lor (Matei 13, 43). 

Despre aceste patru daruri ale trupurilor înviate, Sfîntul Apostol Pavel zice: 

Se seamănă întru stricăciune, înviază întru nestricăciune (I Corinteni 15, 42).

 Iată darul nepătimirii.
 Se seamănă întru necinste, înviază întru slavă.
 Iată darul strălucirii. 
Se seamănă întru slăbiciune, înviază întru putere
Iată darul uşurimii.  
Se seamănă trup firesc, înviază trup duhovnicesc (I Corinteni 15, 43-44).
 Iată darul subţirătăţii. 

 Trupurile înviate ale celor păcătoşi 

 osîndiţi la muncă veşnică. 
 Mare va fi deosebirea trupurilor celor păcătoşi de trupurile luminate ale drepţilor şi sfinţilor lui Dumnezeu. 

 în loc de strălucire, 

se vor îmbrăca cu adînc de întuneric care va fi asemenea cu prea adîncul întuneric al iadului. 

In loc de frumuseţe, 

trupurile păcătoşilor vor avea urîciune plină de scîrbă.

 In locul uşurimii 

trupurilor drepţilor, trupurile păcătoşilor vor fi prea grele şi greu de mişcat, ca să nu urmeze cu osîrdie dumnezeieştile porunci. 

Căci singure trupurile acestea ale păcătoşilor vor fi spre muncă veşnică şi fără sfîrşit. 

http://paginiortodoxe2.tripod.com/predici_cleopa_duminici/dumin_infricosatei_judecati.html 

Niciun comentariu:

Rugaciune pentru neamul romanesc a parintelui Gheorghe Calciu

Stapane Doamne, Dumnezeul nostru, Parinte, Fiule si Duhule Sfinte, Domnul nostru Iisus Hristos,
venim la Tine, Doamne,
cu pocainta si durere in inimi sa ne rugam pentru poporul romanesc.
Asculta cererea noastra, intra Doamne, ca un imparat ceresc in tara noastra si in neamul nostru si-l scapa, Iisuse de uneltirile vrajmasilor vazuti si nevazuti.
Ca prigoneste vrajmasul sufletul neamului romanesc si viata lui o calca in picioare.
Facutu-l-a sa locuiasca in intuneric ca mortii cei din veacuri si sufletul lui este mahnit de moarte.
Ca l-au tradat cei pusi de Tine sa-l conduca si au uitat ca Tu ai spus ca cel ce vrea sa fie intaiul, sa slujeasca tuturor.
Si ei au stiut acest lucru, dar s-au trufit, au uitat de poporul Tau, l-au asuprit si l-au jefuit, l-au vandut altor neamuri si au calcat poruncile Tale, iar pamantul acesta, pe care l-ai dat neamului romanesc pe veci, l-au instrainat.
Dar poporul acesta Te slaveste, Doamne, nu numai cu buzele ci si cu inima.
Adu-Ti aminte de el pentru cei ce Te cunosc pe Tine, pentru monahii si monahiile care zilnic se roaga pentru el si pentru rugaciunea noastra de astazi, chiar daca suntem nevrednici de mila Ta.
Pentru ca toti ne-am abatut, toti am facut nelegiuire, si ierarhii, si preotii si credinciosii.
Nu mai este nici unul care sa faca dreptate, nu mai este nici unul! Ci inceteaza Doamne, bataia Ta impotriva poporului romanesc.
Adu-Ti aminte, Iisuse, de fratii nostri care sunt in afara tarii, in exil sau vanduti o data cu teritoriile cedate, si-i miluieste pe ei. Reunifica poporul Tau.
Repune-l in cinstea pe care a avut-o la Tine mai inainte, iarta-i pacatele savarsite, apostaziile, rautatile, indemnurile la desfranare, la neiertare si la razvratire impotriva Ta.
Rugatori aducem pentru noi pe Maica Ta cea Sfanta, Pururea Fecioara Maria, Puterile Ceresti, pe Sfintii Tai Apostoli, pe mucenicii neamului nostru si pe toti mucenicii, sfintii si cuviosii care au slujit Tie cu credinta curata.
Adu-Ti aminte, Stapane, de toti cei care s-au jertfit pentru Cruce, Biserica si Neam; adu-Ti aminte de sangele lor care s-a varsat si pune-l pe acesta in balanta iertarii noastre.Reda poporului nostru pamantul care l-a pazit cu grija si credinta prin veacuri, reda-i bisericile si manastirile vandute, reda-i pacea vazduhului si imbelsugarea roadelor pamantului, stapanirea de sine, demnitatea lui crestina si nationala de altadata, conducatori buni si cinstiti, neasupritori, nemincinosi si nelacomi, reda-i arhierei vrednici de Tine, Iisus Mare Arhiereu, preoti daruiti Bisericii si Neamului, credinciosi misiunii lor, adevarati seceratori, asa cum ii vrei Tu, Milostive.
Auzi-ne Doamne intru indurarea Ta!
Nu intra Stapane la judecata cu robii tai, ci intoarce-Ti iar privirea spre noi si ne ridica din pacat cu dreapta Ta cea mantuitoare.
Si trecand prin patimile toate, curatati prin suferinta, sa ajungem si la Sfanta Ta Inviere, Iisuse, slavindu-Te pe Tine impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, acum si pururea si in vecii vecilor.
Amin!



Postări populare

Arhivă blog