Translate

sâmbătă, 29 septembrie 2012

Eu cu cine ma lupt?



Pe aproapele avem si porunca si puterea sa-l iubim , avem de la Dumnezeu tot ce ne trebuie, dar pacatul aproapelui, ca si pe al nostru nu avem de ce-l urma, de ce-l lauda au a-l iubi.
Am primit intr-un an de ziua mea o carte voluminoasa, un volum spumos , respirabil cu efectul imediat si pe termen lung imbogatitor.
Mi-a placut ca autorul , un profesor adorabil si un artist nepretuit ,  Sorin Dumitrescu, a lasat pe marginea fiecarei pagini a cartii un spatiu de cativa centimetri, in care cititorul sa poata face adnotari.
Asta imi aminteste de cererile pe care le-am facut in timp , catre vreun director de institutie, la putine am primit raspuns, la si mai putine, am primit raspunsuri favorabile , dintre cele mai evazive.Ma plictisesc cererile, chiar dupa ce indoiesc marginea colii de hartie, adesea gresesc literele, inlauntrul meu stiu ca rezolvarea nu vine prin cereri de la oameni.

Cind i-am cerut ceva Lui Dumnezeu am primit si raspuns si ajutor si de m-a durut refuzul Lui in cele ce i-am cerut , m-a mangaiat purtarea Lui de grija.Mi-a aratat si de ce m-a refuzat.Ceva extraordinar!

,,Atentie la ce-ti doresti ca s-ar putea sa ti se intample!`` am auzit adesea si nu intelegeam ...si-i ceream ceva ce credeam eu ca e bine, nu ziceam ,,fie dupa cum voiesti , Doamne`` si primeam raspunsul durerii. 

In timp am capatat bucuria de a-i multumi pentru toate cererile pe care i le-am scris cu cerneala inimii sau cu lacrima ei, cu pana de gasca sau cu penita de aur a  mintii. 

De cerut , ii cer intr-una, dar de multumit cu mult mai putin.Pentru orice ajutor, ca e un gand care se curata , ca e un ajutor material, Dumnezeu imi scoate in cale un om de-al Lui , ca sa am cum ii multumi.Nu ma mir ca sunt atitia oameni nevoiasi in jurul nostru! Binecuvantata tara, in care sa poti milostivi pe oricine aflat in nevoie, sarac ori bogat.!

Nu e intamplator ca sunt atitia cersetori peste tot, unii in zdrente , la colt de strada , altii in costume cu cravata ori in rochii scumpe.
La o boala grea sau pe patul mortii toti devenim cersetorii iubirii!Si putem aduce multumire mai ales pentru ,,o clipa``!


Si Bunul Dumnezeu nu se supara ca omul , in aceeiasi situatie.
 Ce s-ar intampla sa cer ajutor la prieteni pentru una, pentru alta, nu mai spun de un ajutor financiar si sa nu le spun multumesc pana la pamant?

O-hooooooo!
Si ce-as pati eu in sufletul meu daca ajutor dand cuiva, nu as primi multumirea imediat?

Mi-a raspuns si la cerea aceasta, mi-a amintit ca nu am nimic in lumea aceasta, ca ce dau oricarui cersetor , dau de la Dumnezeu, ale Lui sunt toate, Cerul si Pamntul, vazutele si nevazutele,multumire sa astept nu de la om, nu spre slava mea, vai mie fatarnicul milostiv, ci de la Dumnezeu.Gestiunea Lui se masoara cu iubire.Nici cifrele nu sunt cifre, sunt iubire!

Citind textul de mai jos  m-am rugat Bunului Dumnezeu sa pot iubi pe aproapele meu , dar nu si pacatul lui. Oricum s-ar numi aproapele meu si din orice neam ar veni el. ( E clar ca trebuie sa-i cer mai cu ravna, imi da cu pipeta!Asa e cind ceri cu limba sau cu ochiul ...doar cu pipeta poti sa picuri in ele.Altfel ar fi cind as cere cu inima....eeee, credeti ca intamplator au aparut cateterele in lumea medicala?Da de unde, Dumnezeu ne ingaduie acces la tot ceea ce cerem si ne e de folos!)

Si intrebandu-ma cum sa iubesc cozile de topor din neamul meu, dar si topoarele care sfarteca neamul meu, n-am gasit decat locul rugaciunii catre Dumnezeu.

,,Fie mie dupa Cuvantul Tau!``

 Sa ne dea El conducatori buni, sa ne dea El putinta sa urmam calea adevarului, sa-L ascultam pe El si nu propria minte, sa postim sa aprindem candele si tamaie Maicii Domnului , caci prin ea ne-a venit salvarea, ea este vas ales a purta pe Fiul Lui Dumnezeu, ea a spus 

Iata roaba Domnului! Fie mie dupa cuvantul Tau!“
Si daca cea mai curata fiinta de pe pamant a spus asa, oare eu cea mai pacatoasa fiinta de pe pamant sa am mandria sa spun din gura ,, faca-se Voia Ta Doamne`` , dar sa  fac dupa voia mintii mele? 


Mai jos sunt scrise tehnici de manipulare, pe marginea carora se pot face adnotari corelate cu realitatea in care traim, tehnicile sunt scrise de un evreu, pe care-l iubim , ii multumim , si ne rugam sa-l aduca Dumnezeu Bunul , inapoi la dreapta credinta cu tot neamullui, cu toate neamurile pamantului.

 O sa-l parafrazez, caci iata ce spune:

,,A cunoaste adversarul, a-i cunoaste tehnicile de manipulare, este indispensabil pentru a ne elibera de robie!!!``

parafraza:

,,A cunoaste adversarul, a-i cunoaste tehnicile de manipulare, prin Dumnezeu, este indispensabil pentru a ne elibera de robie!!!``



A cunoaste pe Dumnezeu cel in Sfanta Treime laudat, a-i cunoaste ,, Calea, Adevarul si Viata`` care sunt Iisus Hristos, Mila si dragostea nemasurata, a te apara cu Sfanta Cruce, este indispensabil pentru a ne elibera de robie!!!Eu cu cine ma lupt, cine este adversarul meu?Omul Lui Dumnezeu sau sluga necuratului?Eu pe cine iubesc?

Si acum tehnicile de manipulare:


,,Lingvistul nord-american Noam Chomsky a stabilit lista celor ’’Zece strategii de Manipulare” prin mediile de informare în masa. Evreu si de sensibilitate anarhista, semnase o petitie pentru a apara libertatea de exprimare a lui Robert Faurisson. Pentru Chomsky, ’’libertatea de exprimare este mai importanta decât orice versiune a faptelor sustinuta de ordinea stabilita, oricare ar fi raportul pe care aceasta îl întretine cu adevarul faptelor în sine.” Chomsky evoca diferitele tehnici de manipulare si, în primul rând, strategia diversiunii.


Strategia diversiunii consta în deturnarea atentiei publicului de la problemele importante si de la schimbarile hotarâte de elitele politice si economice, printr’un potop continuu de distractii si de informatii neînsemnate. Chomsky analizeaza diferitele tehnici de spalare a creierului, pe care o îndura poporul.
Zece strategii de manipulare a poporului nostru

1. ’’A distrage în permanenta atentia publicului, departe de adevaratele probleme sociale, captivata de subiecte fara importanta adevarata. A tine mereu publicul ocupat, ocupat, ocupat, fara nici "un timp pentru gândire" scrie Chomsky.

2. A cauza probleme si apoi, a oferi solutii.

Aceasta metoda se mai numeste si ’’ problema – reactie – solutie”. La început, se creeaza problema, sau „situatia”, prevazuta pentru a suscita o anume reactie a publicului, pentru ca tocmai acesta sa ceara masurile mai dinainte stabilite pentru a fi acceptate. De exemplu: dezvoltarea intentionata a violentei urbane sau organizarea de atentate sângeroase, pretinse antisemite, pentru ca publicul sa ceara legi represive, în detrimentrul libertatii.


3. Strategia „în degrade”.

Pentru ca publicul sa accepte o masura inacceptabila, este de ajuns sa fie aplicata în mod progresiv, în ’’degrade”, pe o durata de zece ani. În acest fel, au fost impuse conditii sociale si economice absolut noi din 1980 pâna în 1990. Somaj masiv, imigratie – invazie, precaritate, flexibilitate, delocalizari, salarii care nu mai asigura un venit decent, iata schimbarile care ar fi provocat o revolutie daca ar fi fost aplicate în mod brutal.

4. Strategia actiunii cu date diferite.

O alta maniera de a obliga publicul sa accepte o hotarâre nepopulara este de a o prezenta ca “dureroasa, dar necesara’’, obtinând acordul publicului în prezent, pentru aplicarea în viitor. Este mult mai usoara acceptarea unui sacrificiu viitor decât al unuia apropiat. În primul rând, pentru ca efortul nu trebuie facut imediat, apoi, pentru ca publicul are mereu tendinta de a nadajdui ca ’’totul va merge mai bine mâine” si ca sacrificiul cerut va putea fi evitat. În fine, aceasta maniera lasa publicului timp pentru a se obisnui cu ideea schimbarii, pe care o va accepta cu resemnare la momentul venit. Exemplu recent: trecerea la Euro si pierderea suveranitatii monetare si economice, acceptate de tarile europene între 1992 – 1995 si aplicate în 2002.

5. A se adresa publicului ca unor copii mici.

Cea mai mare parte a publicitatilor destinate marelui public folosesc discursuri, argumente, personaje si un ton absolut copilaresti, aproape debile, ca si cum spectatorul ar fi un copil mic sau un handicapat mental. De ce oare ? ”Daca ne adresam unei persoane ca si cum ar avea 12 ani, atunci aceasta, prin sugestibilitate si cu o oarecare probabilitate, va avea un raspuns sau o reactie tot atât de lipsita de simt critic ca al unui copil de 12 ani” analizeaza Chomsky.

6. A face apel mai mult la partea emotionala decât la gândire.

Este o tehnica clasica pentru a opri analiza rationala si, deci, simtul critic al oamenilor. Ïn plus, folosirea emotionalului deschide accesul la subconstient, pentru implantarea unor anumite idei, dorinte, spaime, pulsiuni sau comportamente.

7. Mentinerea poporului în nestiinta si prostie.

A face în asa fel ca poporul sa nu înteleaga tehnologiile si metodele folosite pentru controlarea si inrobirea lui. Calitatea educatiei data claselor inferioare trebuie sa fie cât mai slaba, încât prapastia de nestiinta, care separa clasele de jos de cele de sus sa fie si sa ramâna de neînteles de cele dintâi.

8. A încuraja publicul sa se complaca în mediocritate.

A încuraja publicul sa creada ca e ”bine” sa fie prost, vulgar si incult. A-l îndopa cu seriale americane  rasuflate si emisiuni de tele-realitate, niste dobitocenii monstruoase.

9. A înlocui revolta cu învinovatirea.

A face omul sa creada ca numai el singur este vinovat de propria’i nenorocire, din cauza unei inteligente insuficiente, sau a capacitatilor si eforturilor necorespunzatoare. Astfel, în loc sa se ridice împotriva sistemului, individul se sub-estimeaza si se învinovateste, ceea ce creaza o stare depresiva, având ca efect abtinerea de la actiune. Si, fara actiune, nu exista revolutie !

10. Si, ultimul punct, a cunoaste oamenii mai bine decât se cunosc ei însisi.

Ïn ultimii 50 de ani, progresele fulgeratoare ale stiintei au sapat o prapastie crescânda între cunostintele publicului si acelea detinute si folosite de elitele conducatoare. Multumita biologiei, neurobiologiei si psihologiei aplicate, ”sistemul” a ajuns la cunoasterea avansata a fapturii omenesti, fizic si psihic. Sistemul cunoaste individul mediu mai bine decât el însusi. Aceasta înseamna ca, în majoritea cazurilor, sistemul detine un control mai mare si o putere mai importanta asupra oamenilor decât ei însisi.``

Niciun comentariu:

Rugaciune pentru neamul romanesc a parintelui Gheorghe Calciu

Stapane Doamne, Dumnezeul nostru, Parinte, Fiule si Duhule Sfinte, Domnul nostru Iisus Hristos,
venim la Tine, Doamne,
cu pocainta si durere in inimi sa ne rugam pentru poporul romanesc.
Asculta cererea noastra, intra Doamne, ca un imparat ceresc in tara noastra si in neamul nostru si-l scapa, Iisuse de uneltirile vrajmasilor vazuti si nevazuti.
Ca prigoneste vrajmasul sufletul neamului romanesc si viata lui o calca in picioare.
Facutu-l-a sa locuiasca in intuneric ca mortii cei din veacuri si sufletul lui este mahnit de moarte.
Ca l-au tradat cei pusi de Tine sa-l conduca si au uitat ca Tu ai spus ca cel ce vrea sa fie intaiul, sa slujeasca tuturor.
Si ei au stiut acest lucru, dar s-au trufit, au uitat de poporul Tau, l-au asuprit si l-au jefuit, l-au vandut altor neamuri si au calcat poruncile Tale, iar pamantul acesta, pe care l-ai dat neamului romanesc pe veci, l-au instrainat.
Dar poporul acesta Te slaveste, Doamne, nu numai cu buzele ci si cu inima.
Adu-Ti aminte de el pentru cei ce Te cunosc pe Tine, pentru monahii si monahiile care zilnic se roaga pentru el si pentru rugaciunea noastra de astazi, chiar daca suntem nevrednici de mila Ta.
Pentru ca toti ne-am abatut, toti am facut nelegiuire, si ierarhii, si preotii si credinciosii.
Nu mai este nici unul care sa faca dreptate, nu mai este nici unul! Ci inceteaza Doamne, bataia Ta impotriva poporului romanesc.
Adu-Ti aminte, Iisuse, de fratii nostri care sunt in afara tarii, in exil sau vanduti o data cu teritoriile cedate, si-i miluieste pe ei. Reunifica poporul Tau.
Repune-l in cinstea pe care a avut-o la Tine mai inainte, iarta-i pacatele savarsite, apostaziile, rautatile, indemnurile la desfranare, la neiertare si la razvratire impotriva Ta.
Rugatori aducem pentru noi pe Maica Ta cea Sfanta, Pururea Fecioara Maria, Puterile Ceresti, pe Sfintii Tai Apostoli, pe mucenicii neamului nostru si pe toti mucenicii, sfintii si cuviosii care au slujit Tie cu credinta curata.
Adu-Ti aminte, Stapane, de toti cei care s-au jertfit pentru Cruce, Biserica si Neam; adu-Ti aminte de sangele lor care s-a varsat si pune-l pe acesta in balanta iertarii noastre.Reda poporului nostru pamantul care l-a pazit cu grija si credinta prin veacuri, reda-i bisericile si manastirile vandute, reda-i pacea vazduhului si imbelsugarea roadelor pamantului, stapanirea de sine, demnitatea lui crestina si nationala de altadata, conducatori buni si cinstiti, neasupritori, nemincinosi si nelacomi, reda-i arhierei vrednici de Tine, Iisus Mare Arhiereu, preoti daruiti Bisericii si Neamului, credinciosi misiunii lor, adevarati seceratori, asa cum ii vrei Tu, Milostive.
Auzi-ne Doamne intru indurarea Ta!
Nu intra Stapane la judecata cu robii tai, ci intoarce-Ti iar privirea spre noi si ne ridica din pacat cu dreapta Ta cea mantuitoare.
Si trecand prin patimile toate, curatati prin suferinta, sa ajungem si la Sfanta Ta Inviere, Iisuse, slavindu-Te pe Tine impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, acum si pururea si in vecii vecilor.
Amin!



Postări populare

Arhivă blog