Translate

luni, 18 februarie 2013

„Aş mânca o pâine cât o vacă de mare”

Ti-a fost vreodata atat de foame , ai rabdat vreodata lungi zile fara sa pui in gura nimic, incat sa spui cu putere:

„Aş mânca o pâine cât o vacă de mare”


 Ti s-a intamplat sa nu fii ascultat, ci doar auzit, sa tot asculti si sa nu-ti vine niciodata randul sa-ti spui oful nimanui?    Si lui i s-a intamplat!

,,Ştiţi când a început el într-adevăr să creadă mult, mult în Hristos şi în Dumnezeu? Dacă a văzut că oamenilor nu a putut să-şi spună durerea, atunci a început să se roage mult la Dumnezeu:„Doamne, dă-mi tăria, dă-mi puterea să rezist!”


Ai putea, bolnav fiind, grav bolnav fiind, sa renunti la medicamentele salvatoare pentru a i le ceda unuia cu mai multe sanse la viata de cat tine?

El asa a facut!


Daca ti-ar fi frig, foarte frig, daca ai fi stat inchis intr-o odaie rece si umeda, iar printr-o minune in pachetul primit de acasa gasesti o vesta calduroasa, ai putea sa o daruiesti altuia la fel de inghetat ca tine?

El a daruit-o!

http://foaienationala.ro/valeriu-gafencu-24-ianuarie-192118-februarie-1952.html




El mi-a daruit si mie , fara sa ma cunoasca, fara sa fi trait in acelasi timp fizic , mi-a daruit si mie ...Si tie iti poate darui!


Patru oameni sunt asezati pe patru scaune.
Isi sprijina coatele pe o masa.
Unul din ei, mic de statura si perfect in varsta, se ridica in picioare si vorbeste fara sa se grabeasca, vocea ii strnge gatul pe dinauntru.
Sala dinaintea lui e plina ochi .
Da, e un singur ochi si tot o lacrima .

Cred ca nu mai respira nimeni.
Doua randuri mai in fata o doamna se ridica si spune cu o voce eliberata dintr-o incatusare dureroasa: ,,Sunt fiica lui Rady Gyr``

Imi acopar fata cu palmele.fara sa vreau , o caldura mi-a incalzit atat de tare inima , stau prea aproape de mladitele unor suflete sfinte.
Ma simt imponderabila si nemiscata.Doua lacrimi ma racoresc pe obrajii aprinsi.

Domnul Nicolae vorbeste din nou.Cu acelasi glas.Cu niste cuvinte care , nu stiu cum a facut, rostesc fara sa le rosteasca despre ororile prin care a trecut si pe care le-a scris in carte.
Toata sala asta plina ochi a vebnit pentru lansarea cartii ,,Urla haita`` de Nicolae Purcarea.
Ma uit fix la doamna din dreapta mea.E zvelta, tunsa scurt si-mi par albastrii cenusii ochii ei.
De cateva ori printr-un gest reflex am prins-o de subsuori in ultimul moment , inainte sa ia contact cu podeaua., caci scaunul i s-a stricat in repetate randuri.
Are maini frumoase si e zglobie.
Alaturi o doamna mai tanara ii face semn sa taca.
Tocmai imi spusese, cind eu ramasesem sa ma uit fix la ea:,, Sunt sora lui Valeriu , Valeriu Gafencu``

Din momentul acela nu am mai auzit nimic, ma intrebam doar de forma , cu siguranta este iubita lui Ianolide.Stau linga iubita lui Ioan Ianolide si sora lui Valeriu Gafencu , Sfantul Inchisorilor.
Ochii ei sunt in lacrimi, sunt doua margele cenusii spalate cu ploaie, nu de vara , ci de viata , cu mainile ei frumoase imi spune mie ,,Am fost logodnica lui Ianolide.18 ani l-am asteptat ...``Aici a tacut si ea, ca Nicolae cind gatul i s-a strans pe dinauntru .
,,N-am vrut, dar tatal lui, tatal lui mi-a zis ,,,marita-te, nu mai stim nimic de atata timp de el, probabil a murit``

Si dupa ce l-a asteptat 18 ani s-a maritat cu altul.
Un prizonier de razboi , ramas la rusi , eliberat dupa 16 ani.
Asa a gasit-o el , eliberat doar dupa doi ani dupa ce ea se maritase...

Am trait si am citit si am vazut si am auzit multe povesti de dragoste, numai ca alor o port in suflet ca pe o comoara, ca pe o dragoste , ca pe Dumnezeu....asa au facut ei, Ioan si Valentine...s-au iubit curat , in suferinta, in nevoi, s-au iubit , dar mai presus de iubirea lor l-au asezat pe Dumnezeu.

Si ,,ce-a unit Dumnezeu , omul sa nu desparta``.
Si n-au stricat Taina Cununiei.

,,Poate una dintre cele mai cutremuratoare drame din culisele comunismului. Ioan Ianolide se indragosteste de Valentina Gafencu, sora prietenului sau cel mai bun, Sfantul Inchisorilor, Valeriu. Se logodesc. Aceasta il asteapta cu iubire si rabdare timp de 18 ( optsprezece!!) ani. Cand parintii lui ( nici macar ai ei...ai lui!) cu tot dragul din lume si cu cele mai bune intentii o sfatuiesc sa se casatoreasca cu altcineva. Le urmeaza sfatul, cu inima sfasiata de durere. La scurt timp, Ioan Ianolide este eliberat. Insa prea tarziu. A ajuns cu putin timp prea tarziu la femeia care il iubea si care il asteptase timp de doua decenii (!!) jertfindu-si cei mai frumosi ani ai tineretii. Avea sa scrie candva despre clipa intoarcerii la femeia iubita - pe care o gaseste acum a altuia. 


M-am încovoiat şi am izbucnit într-un plâns înfundat, care nu se va sfârşi niciodată din sufletul meu. Totul era un dezastru, o ruină, o paragină iar eu o nălucă, o arătare, o himeră.”

A murit intr-o zi de 5 februarie. Din ceruri se aude inca indemnul sau:


 " Purtati-va crucea!"



Ioan Ianolide,,am izbucnit într-un plâns înfundat, care nu se va sfârşi niciodată din sufletul meu.``Valentina Gafencu (Elefteriu)


Frantura de fraza care-i tine fara sfarsit unul in sufletul altuia  si unul si altul in ascultare si iubire de Dumnezeu.

Cineva caruia ii port admiratie si respect, ne-a facut o fotografie.. O sa tin la ea mai mult ca la orice, asa neclara si needitata cum e.

Valentina (Gafencu)Elefteriu




Niciun comentariu:

Rugaciune pentru neamul romanesc a parintelui Gheorghe Calciu

Stapane Doamne, Dumnezeul nostru, Parinte, Fiule si Duhule Sfinte, Domnul nostru Iisus Hristos,
venim la Tine, Doamne,
cu pocainta si durere in inimi sa ne rugam pentru poporul romanesc.
Asculta cererea noastra, intra Doamne, ca un imparat ceresc in tara noastra si in neamul nostru si-l scapa, Iisuse de uneltirile vrajmasilor vazuti si nevazuti.
Ca prigoneste vrajmasul sufletul neamului romanesc si viata lui o calca in picioare.
Facutu-l-a sa locuiasca in intuneric ca mortii cei din veacuri si sufletul lui este mahnit de moarte.
Ca l-au tradat cei pusi de Tine sa-l conduca si au uitat ca Tu ai spus ca cel ce vrea sa fie intaiul, sa slujeasca tuturor.
Si ei au stiut acest lucru, dar s-au trufit, au uitat de poporul Tau, l-au asuprit si l-au jefuit, l-au vandut altor neamuri si au calcat poruncile Tale, iar pamantul acesta, pe care l-ai dat neamului romanesc pe veci, l-au instrainat.
Dar poporul acesta Te slaveste, Doamne, nu numai cu buzele ci si cu inima.
Adu-Ti aminte de el pentru cei ce Te cunosc pe Tine, pentru monahii si monahiile care zilnic se roaga pentru el si pentru rugaciunea noastra de astazi, chiar daca suntem nevrednici de mila Ta.
Pentru ca toti ne-am abatut, toti am facut nelegiuire, si ierarhii, si preotii si credinciosii.
Nu mai este nici unul care sa faca dreptate, nu mai este nici unul! Ci inceteaza Doamne, bataia Ta impotriva poporului romanesc.
Adu-Ti aminte, Iisuse, de fratii nostri care sunt in afara tarii, in exil sau vanduti o data cu teritoriile cedate, si-i miluieste pe ei. Reunifica poporul Tau.
Repune-l in cinstea pe care a avut-o la Tine mai inainte, iarta-i pacatele savarsite, apostaziile, rautatile, indemnurile la desfranare, la neiertare si la razvratire impotriva Ta.
Rugatori aducem pentru noi pe Maica Ta cea Sfanta, Pururea Fecioara Maria, Puterile Ceresti, pe Sfintii Tai Apostoli, pe mucenicii neamului nostru si pe toti mucenicii, sfintii si cuviosii care au slujit Tie cu credinta curata.
Adu-Ti aminte, Stapane, de toti cei care s-au jertfit pentru Cruce, Biserica si Neam; adu-Ti aminte de sangele lor care s-a varsat si pune-l pe acesta in balanta iertarii noastre.Reda poporului nostru pamantul care l-a pazit cu grija si credinta prin veacuri, reda-i bisericile si manastirile vandute, reda-i pacea vazduhului si imbelsugarea roadelor pamantului, stapanirea de sine, demnitatea lui crestina si nationala de altadata, conducatori buni si cinstiti, neasupritori, nemincinosi si nelacomi, reda-i arhierei vrednici de Tine, Iisus Mare Arhiereu, preoti daruiti Bisericii si Neamului, credinciosi misiunii lor, adevarati seceratori, asa cum ii vrei Tu, Milostive.
Auzi-ne Doamne intru indurarea Ta!
Nu intra Stapane la judecata cu robii tai, ci intoarce-Ti iar privirea spre noi si ne ridica din pacat cu dreapta Ta cea mantuitoare.
Si trecand prin patimile toate, curatati prin suferinta, sa ajungem si la Sfanta Ta Inviere, Iisuse, slavindu-Te pe Tine impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, acum si pururea si in vecii vecilor.
Amin!



Postări populare