Avem nevoie de un carut pentru doua ,,persoane``: una mica ( Maria de un an si jumatate) si unul mic ( viitorul Mihail,de nici o luna)``zise George-n gandul lui..
George a crescut mare si frumos, iar cind era cat sorioara lui de mititel, putea sa-i spuna lunei de pe cer doar ...ANA.Cine stie , poate va intalni o fata , la vremea insuratului pe nume ANA.
I-ar folosi o tabara in care sa capete invataturile dreptei credinte si in care sa-si sporeasca talantii.
De curand i-am facut Mariei un cadou, o pereche de papucei albastri, pe care nu i-a vrut deloc, turuind in dulcele ei grai in timp ce refuza sa-i incalte, explicand si motivul:,,Bebe, bebe!``.Si a avut dreptate, mama ei a nascut un fratior, caruia mai degraba i s-ar potrivi papucei albastrei, pentru barbatei.
Mihail ( pe viitor , dupa primirea Tainei Botezului)s-a nascut in ziua Sfantului Iuda Tadeul, ruda Domnului.
Tadeu = Marturisitor, laudator, sanii laptelui sau Iuda Levi, adica leul)
Iuda Tadeul este altul decat Iuda Tscarioteanul, da?
http://www.vietile-sfintilor.ro/vieti/iunie/06-19-sf_apostol_iuda.html
http://www.bibliaortodoxa.ro/noul-testament/44/Iuda
Epistola sobornicească a Sfântului Apostol Iuda
Capitolul 1
(19 iunie)
Sfântul Apostol Iuda a fost unul din cei
doisprezece Sfinţi Apostoli ai lui Hristos, trăgându-se din seminţia lui
David şi a lui Solomon. El s-a născut în Nazaretul Galileii, din tatăl
său, Iosif teslarul - care a fost după aceea logodnicul Preacuratei
Fecioare Maria - şi din maica sa Salomeea, nu cea din Betleem, ci alta,
care a fost fiica lui Agheu, fiul lui Varahie şi fratele lui Zaharia. Pe
ea a luat-o Iosif în însoţire legiuită şi i-a născut pe aceşti fii,
care sunt pomeniţi în Evanghelia lui Matei: Iacob, Iosie, Simon şi Iuda.
însă acest Sfânt Iuda se numeşte Iuda al lui Iacov - adică fratele lui
Iacov cel numit fratele Domnului -, căci pentru smerenie, singur se
făcea nevrednic să se numească fratele Domnului după trup, de vreme ce
la început a greşit din neştiinţă faţă de El, pe de o parte pentru
necredinţă, iar pe de alta pentru neiubirea de frate. Cu necredinţa a
greşit, precum adevereşte despre aceasta Sfântul Ioan, zicând: Nici
fraţii lui nu credeau în El.
Tâlcuind aceasta, Sfântul Teofilact
spune că feciorii lui Iosif sunt fraţi ai Lui şi zice: „Il ocărăsc
fraţii lui, feciorii lui Iosif, între care este şi acest Iuda. Insă de
unde aveau ei această necredinţă? Din socoteala cea putredă şi din
zavistie, pentru că obiceiul rudeniilor este ca totdeauna să urască mai
mult pe ai săi, decât pe cei străini". Deci este arătat că Iuda de la
început a greşit întru neştiinţă către Hristos, cu necredinţa şi cu
zavistia. El a mai greşit şi cu neiubirea de frate, precum se scrie
despre aceasta în Viaţa Sfântului Iacov, fratele Domnului, pentru că
Iosif - după întoarcerea din Egipt - împărţind pământul său fiilor lui
cei fireşti, pe care i-a avut cu femeia cea dintâi, a voit să facă parte
şi Domnului nostru Iisus Hristos, Cel născut fără de stricăciune, mai
presus de fire, din Preacurata Fecioară, fiind Acela atunci încă prunc
mic, iar ceilalţi fii ai lui Iosif - între care şi acest Iuda - nu voiau
să-L primească la moştenire împreună cu ei, ca pe Cel ce nu era născut
din aceeaşi maică. Iar Iacov L-a primit pe El împreună moştenitor la
partea sa, şi de aceea Iacov s-a numit după aceea „fratele Domnului".
Deci Sfântul Iuda, ştiind greşelile sale cele mai dinainte, nu îndrăznea
să se numească fratele Domnului, ci numai al lui Iacov, precum scrie şi
în scrisoarea sa, zicând: „Iuda, sluga lui Iisus Hristos şi fratele lui
Iacov...". Acest sfânt apostol are încă şi alte felurite numiri.
Astfel, Sfântul Matei Evanghelistul
îl numeşte Levi sau Tadeu şi aceasta nu fără oarecare taine, pe care le
putem cunoaşte în parte din tâlcuiri, pentru că Levi se numeşte
„împreunat" sau „din inimă" sau „ca un leu". Deci Sfântul Iuda s-a numit
Levi, pentru că după greşeala lui cea mai dinainte, ce o făcuse din
neştiinţă, după ce a cunoscut că Iisus este adevăratul Mesia, s-a
alăturat lângă Dânsul cu dragoste din inimă şi ca un leu s-a nevoit cu
bărbăţie pentru El. Drept aceea, cu dreptate şi cu cuviinţă s-au zis
despre dânsul aceste cuvinte, care oarecând s-au zis şi despre Iuda cel
dinainte, fiul lui Iacov şi strămoşul lui Hristos: ludo, pe tine te
laudă fraţii tăi; culcându-te, ai dormit ca un leu şi ca un pui de leu.
Iar Tadeu se tâlcuieşte "lăudător" şi "mărturisitor" sau "sânii
laptelui". Deci Sfântul Iuda a fost numit Tadeu, căci, lăudând şi
mărturisind pe Hristos Dumnezeu, hrănea din învăţăturile sale
apostoleşti ca prin nişte sâni de lapte pe cei ce erau prunci în
credinţă, adică pe cei dintâi credincioşi ai Bisericii.
Mai sunt încă şi unii care socotesc
cum că acest Sfânt Iuda, iar nu altul, este numit Varsava în Faptele
Apostolilor. Acolo se zice: Au voit apostolii şi bătrânii cu toată
adunarea să aleagă pe un bărbat dintr-înşii şi să-l trimită în Antiohia
cu Pavel şi cu Varnava, anume pe Iuda, care se numea Varsava. Deci
Varsava se tâlcuieşte „fiul întoarcerii" şi de aceea se numeşte Sfântul
Iuda Varsava, fiindcă, după greşelile sale cele de mai înainte către
Hristos, s-a întors la El prin pocăinţă, cu credinţă şi cu dragoste.
Căci, în cele ce greşise mai mult, în acelea a arătat mare îndreptare.
El greşise mai întâi prin necredinţă, după aceea a crezut într-însul
fără îndoială şi s-a făcut Apostolul şi propovăduitorul Lui. Greşise
către Hristos şi prin neiubire, iar după aceea atât L-a iubit, încât
şi-a pus şi sufletul pentru Dânsul, pentru că avea mare râvnă pentru
Hristos şi dorea ca toată lumea să-L cunoască pe Hristos, adevăratul
Dumnezeu, să creadă într-însul, să-L iubească şi să-şi câştige
mântuirea. Această râvnă a lui este povestită şi în Sfânta Evanghelie.
Căci, pe când Domnul grăia către ucenicii Săi: Cel ce mă iubeşte pe
Mine, va fi iubit de Tatăl Meu şi Eu îl voi iubi pe el şi singur Mă voi
arăta lui... atunci Iuda -nu Iscarioteanul, ci acest frate al Domnului
după trup - a zis către dânsul: Doamne, ce este că ai să Te arăţi nouă,
şi nu lumii? Ca şi cum ar fi zis: „Doamne, nu numai nouă să ne dai
cunoştinţa Ta, ci la toată lumea. Nu numai nouă singuri să ne arăţi
mântuirea Ta, ci şi la tot neamul omenesc, ca nu numai noi, robii şi
ucenicii Tăi, ci şi toată lumea, cunoscându-Te pe Tine Făcătorul şi
Mântuitorul său, să Te iubească cu căldură, să-Ţi slujească cu credinţă
şi să Te proslăvească în veci".
Iar după înălţarea Domnului, Sfântul
Apostol Iuda a propovăduit pe Hristos în felurite ţări. Despre aceasta
ne spune Nichifor, istoricul bisericesc, zicând despre dânsul astfel:
„Dumnezeiescul Iuda, nu Iscarioteanul, ci altul, care avea două nume,
Tadeu şi Levi, fiul lui Iosif şi fratele lui Iacov, cel aruncat de pe
aripa bisericii, a propovăduit mai întâi Evanghelia în Iudeea, Galileea,
Samaria, şi Idumeea, apoi în cetăţile Arabiei, în părţile Siriei şi ale
Mesopo-tamiei; iar mai pe urmă, s-a dus în Edesa, în cetatea lui Avgar,
unde mai înainte propovăduise pe Hristos alt Tadeu, care era unul din
cei şaptezeci de apostoli. Acolo, dacă lipsea ceva din slujba acelui
Tadeu, acest Iuda Tadeu le-a împlinit bine".
Incă să se mai ştie că Sfântul Iuda a
binevestit cuvântul mântuirii şi în Persia, iar de acolo a scris în
limba grecească Epistola sobornicească către toţi credincioşii, care,
deşi este scrisă pe scurt, este însă de mare înţelegere şi plină de
învăţături folositoare. Unele cuvinte din acea scrisoare sunt dogmatice,
adică despre taina Prea Sfintei Treimi şi a întrupării lui Hristos,
despre deosebirea îngerilor buni de cei răi şi despre înfricoşata
judecată ce va să fie; iar altele sunt învăţătoare de obiceiuri, care
sfătuiesc pe oameni a fugi de necurăţiile păcatelor trupeşti, de huliri,
de mândrie, de neascultare, de zavistie şi de urâciune, de meşteşugiri
şi de vicleşuguri, ca fiecare să fie statornic în chemarea sa, în
credinţă, în rugăciune şi în dragoste. Aşijderea, ele mai învaţă a se
îngriji de întoarcerea celor rătăciţi la adevărata credinţă şi a se păzi
de eretici, ale căror obiceiuri vătămătoare de suflet le-a vădit
luminos, iar pierzarea lor a arătat-o asemenea cu a sodomitenilor.
In scrisoarea sa arată încă şi
aceasta, că nu este destul pentru mântuire, ca să se lepede cineva de
păgânătate şi să fie chemat la sfânta credinţă, ci se cuvine ca, pe
lângă credinţă, să facă şi fapte bune cuviincioase chemării şi vrednice
de mântuire. Pentru aceasta el aduce spre pildă pe îngerii şi oamenii
pedepsiţi de Dumnezeu. Pe îngerii răi Dumnezeu i-a legat în întuneric cu
legăturile cele veşnice şi spre judecata Sa îi păzeşte, deoarece nu
şi-au păzit rânduiala lor. Pe oamenii cei scoşi din Egipt i-a pierdut în
pustie, deoarece n-au umblat după chemarea lui Dumnezeu, ci s-au abătut
la îndărătnicii. Astfel Sfântul Apostol Iuda a arătat în trimiterea sa
prin cuvinte scurte lucruri mari.
El a suferit multe dureri şi
osteneli, trecând prin multe ţări, propovăduind pe Hristos, botezând şi
încredinţând popoarele şi povă-ţuindu-le la mântuire. Apoi, după ce s-a
dus în părţile Araratului, întorcând mulţime de popor de la înşelăciunea
idolească la Hristos, a fost prins de închinătorii la idoli şi, după ce
l-au muncit mult, l-au spânzurat pe un lemn în chip de cruce. Şi fiind
străpuns cu săgeţi de cei necredincioşi, şi-a sfârşit nevoinţa şi
alergarea sa, şi a trecut la Hristos Dumnezeu, ca să-şi ia cununa cea
veşnică a răsplătirii aposto-leşti la ceruri.
La începutul paginii | Vieþile Sfinþilor pe luna iunie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu