Translate

marți, 24 aprilie 2012

Adu(na)ma inapoi!

Aseara am fost la concert.
Trupa Liverpool si-a balanganit usuratic pantalonii largi si clopot pe glezna.
In sala,pe locurile de la capatul randului, el si ea stau sifonati.Sa fi venit cu o ora inainte?
Ca de obicei sunt deranjati de cei care vin mai tarziu decat ei si intra pe locurile de la mijlocul randului.
Fac socoteala ca doar o singura data mai pot fi deranjati in seara asta , un singur loc de la mijlocul randului a ramas liber.
Rad in mintea mea si ii intreb ,, ce va faceti daca ma iese vreunul de pe rand cu vreo urgenta la toaleta sau daca la gravida aceea grasuta i se rupe apa?``
Gata! Ultimul ii deranjeaza si ei remarca usurati, dar mult mai sifonati ca prima data!
Liverpool e o trupa de baieti de talii diferite si varste vesnice.
Ei nu sunt ,,The Beatles``, doar canta piesele lor.
Instrumentele suna bine, panatlonii largi pe glezne ca un clopot ai vocalistului suna si ei bine.
Din cind in cind isi indoaie piciorul drept , lasand greutatea pe spate si intinde piciorul dinspre public, piciorul stang, pe care-l lipeste ca la menuet de cel drept.
E pentru imagine!Din pozitia asta isi culege de pe scandura scenei sticla de plastic.
Poate bea apa! Sau e tot pentru imagine?


El si ea, cutati de-a dreptul se ridica si pleaca.
Inca un cuplu din spatele lor, el barbos si grasuliu si ea pierduta in intuneric , pleaca de asemenea.
Mult mai tarziu un domn cu barba incaruntita , sasait si inteligent , va remarca plecarea din sala a doar doua domnisoare foarte tinere.
Si mie mi-e dor de The Beatles.
Nu sunt ei.
Trupa Liverpool de Romania indrazneste.
De ce-i admir si de ce nu plec?Tocmai pentru ca ei fac ceea ce eu nu fac nici daca e vorba de o mamaliga facuta-n public.Nu indraznesc.
Si suna binisor!Si mie-mi plac , dansez pe sub scaune doar cu picioarele si cant cu ei.
Si sunt foarte tanara.
Chiar mai tanara decat ei.


Canta ca ei!
Si au prea putina nebunie!
Scart!
Tresar! Ei canta ,,free as a bird``!Liberi ca pasarea Z!
Falfai un pic dintr-un gand si gata!




Ultima piesa din concertul lor este ,,Love me do``.
Asa sa fie!
Iti transmit eu tie , draga ,,ilie``,
care-mi vii in minte mie,de-mi aduci o bucurie, ca  floarea la palarie!

Dupa ei vin cei care poarta veste.
Unul poarta vesta cu cele mai multe buzunare, cele mai multe fermoare, o varianta arhitecturala a posetelor imense purtate de madame si mademoisele.
El e  dragut.
I-a incaruntit barba.


Fara importanta!
Si soricelu-i tot bine dispus.
Cu importanta!




E sasait, inteligent si are bun simt.
Bun simt!
Trag aer in piept si ma bucur in intunericul din sala.
Imi inchipui ca vestele lor sunt un fel amuzant de aparare fata de gloantele ne simtirii.
Nu danseaza si nu am vazut nicio reclama la tv sau lipita mizerabil pe ziduri.In sala e doar lumina unor reflectoare economice.
Sala e plina.Sala vechiului cinema.
Patria!
Patria s-a umplut de bun simt!
Cu Mircea TIberian la ,,pian`` ei canta cu versuri romanesti compuse de el,de domnul Alexandru Andries, muzica de la The Beatles.
Splendid!
Albumul se numeste ,,Du-ma inapoi``
Canta ultima piesa ,, Submarinul galben``
Ne roaga sa nu plecam de pe locuri, inainte sa iese ei din sala, intrucat la cinema nu sunt culise.Radem.Usor si indestulator , ca in multe momente din seara aceasta.


Si daca vom face asa, ne asteapta o surpriza la iesire.
,,Atentie! Sa nu puneti pe feisbuc sau in alta parte ca nu ar fi bine.``O spune intr-un fel detasat , in care te simti protejat si in care el este cel care te protejeaza, cind ,,jean boxeaza `` si castiga ,, meciuri culturale``.
Fredonez pana ajung acasa, dupa miezul noptii , ajung iarasi la ,,Submarinul galben``, nu la ,,yelow submarine``, deschid televizorul.


Ma uit la tine cu acelasi zambet cu care te privea bunicul.
Sunt stiri in reluare la TVR Info.
Tu porti o cravata galbena sub costum.
Uneori esti balbait,
esti inteligent si ai bun simt!
Si pentru ca pot sa inchid ochii si sa aud pasarile care canta in cartierul meu,
iti spun sa stii: mi-e dor de tine ,,Ilie``!
(fara importanta)
Boule!
,, Nu te schimba``
don`t let me down
lennon/mccarteney
past masters 1988

nu te schimba
nu te schimba
 e pentru prima oara ca mi-e bine
foarte bine
bine de tot
si vreau sa fiu tot timpul doar cu tine
peste tot

nu te schimba
nu te schimba

am citit despre asta
in carti si in cafea
dar n-am crezut nicio secunda
ca se poate si intampla

nu te schimba
nu te schimba

stiu ca nu m-am simtit asa vreodata
niciodata
stiu ca nu
nu mai imi trebuie nici ciocolata
lumea toata imi esti tu

nu te schimba
nu te schimba
nu te schimba
nu te schimba
nu te schimba








4 comentarii:

Ramona spunea...

Vreau să-ţi scriu ceva si nu am cuvinte. :)
Mi-a plăcut cum ai scris ce ai văzut, ce ai simţit şi ce ai trăit acolo.

Danca Danela spunea...

ultumesc Ramona, mai intaiu de vizita ,apoi ca ca mi-ai putut intelege :) trairile.
Cum altfel , doar esti o ramura inflorita!

Ruxandra spunea...

Draga Danela,

Imi poti da o adresa de email pe care sa te contactez in privat? :)

Sau poate .. pe Facebook?

Te rog mult .. multumesc! :)

Danca Danela spunea...

Iti multumesc pentru zambete...sunt semnul unei emotii placute:)

Scrie-mi te rog adresa ta de e-mail intr-un comentariu, pe care eu nu-l voi publica.In acest fel si adresa mea si adresa ta sunt scutite de a fi vizibile! Multumesc, Ruxandra:)!

Rugaciune pentru neamul romanesc a parintelui Gheorghe Calciu

Stapane Doamne, Dumnezeul nostru, Parinte, Fiule si Duhule Sfinte, Domnul nostru Iisus Hristos,
venim la Tine, Doamne,
cu pocainta si durere in inimi sa ne rugam pentru poporul romanesc.
Asculta cererea noastra, intra Doamne, ca un imparat ceresc in tara noastra si in neamul nostru si-l scapa, Iisuse de uneltirile vrajmasilor vazuti si nevazuti.
Ca prigoneste vrajmasul sufletul neamului romanesc si viata lui o calca in picioare.
Facutu-l-a sa locuiasca in intuneric ca mortii cei din veacuri si sufletul lui este mahnit de moarte.
Ca l-au tradat cei pusi de Tine sa-l conduca si au uitat ca Tu ai spus ca cel ce vrea sa fie intaiul, sa slujeasca tuturor.
Si ei au stiut acest lucru, dar s-au trufit, au uitat de poporul Tau, l-au asuprit si l-au jefuit, l-au vandut altor neamuri si au calcat poruncile Tale, iar pamantul acesta, pe care l-ai dat neamului romanesc pe veci, l-au instrainat.
Dar poporul acesta Te slaveste, Doamne, nu numai cu buzele ci si cu inima.
Adu-Ti aminte de el pentru cei ce Te cunosc pe Tine, pentru monahii si monahiile care zilnic se roaga pentru el si pentru rugaciunea noastra de astazi, chiar daca suntem nevrednici de mila Ta.
Pentru ca toti ne-am abatut, toti am facut nelegiuire, si ierarhii, si preotii si credinciosii.
Nu mai este nici unul care sa faca dreptate, nu mai este nici unul! Ci inceteaza Doamne, bataia Ta impotriva poporului romanesc.
Adu-Ti aminte, Iisuse, de fratii nostri care sunt in afara tarii, in exil sau vanduti o data cu teritoriile cedate, si-i miluieste pe ei. Reunifica poporul Tau.
Repune-l in cinstea pe care a avut-o la Tine mai inainte, iarta-i pacatele savarsite, apostaziile, rautatile, indemnurile la desfranare, la neiertare si la razvratire impotriva Ta.
Rugatori aducem pentru noi pe Maica Ta cea Sfanta, Pururea Fecioara Maria, Puterile Ceresti, pe Sfintii Tai Apostoli, pe mucenicii neamului nostru si pe toti mucenicii, sfintii si cuviosii care au slujit Tie cu credinta curata.
Adu-Ti aminte, Stapane, de toti cei care s-au jertfit pentru Cruce, Biserica si Neam; adu-Ti aminte de sangele lor care s-a varsat si pune-l pe acesta in balanta iertarii noastre.Reda poporului nostru pamantul care l-a pazit cu grija si credinta prin veacuri, reda-i bisericile si manastirile vandute, reda-i pacea vazduhului si imbelsugarea roadelor pamantului, stapanirea de sine, demnitatea lui crestina si nationala de altadata, conducatori buni si cinstiti, neasupritori, nemincinosi si nelacomi, reda-i arhierei vrednici de Tine, Iisus Mare Arhiereu, preoti daruiti Bisericii si Neamului, credinciosi misiunii lor, adevarati seceratori, asa cum ii vrei Tu, Milostive.
Auzi-ne Doamne intru indurarea Ta!
Nu intra Stapane la judecata cu robii tai, ci intoarce-Ti iar privirea spre noi si ne ridica din pacat cu dreapta Ta cea mantuitoare.
Si trecand prin patimile toate, curatati prin suferinta, sa ajungem si la Sfanta Ta Inviere, Iisuse, slavindu-Te pe Tine impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, acum si pururea si in vecii vecilor.
Amin!



Postări populare